resortní organizace
Přizpůsobení dostupnosti
Pozor padající stromy!

Na celém území národního parku, kde se vznik a zánik řídí podle přírodních zákonů, je zvýšené riziko samovolného pádu větví a stromů. Do lesa vstupujete na vlastní nebezpečí!

Programy v KCEV Krtek ve Vrchlabí a okolí

Programy o Krkonoších, které probíhají v Krkonošském centru environmentální výchovy Krtek ve Vrchlabí.

KCEV Krtek navrhnul jako ekocentrum Architekt roku 2018 Petr Hájek.

Nabídka programů:

  • Ptačí druhy krmítek (1.–9. tř. ZŠ, SŠ) – co vše nám létá na krmítka, čím krmit, ochrana krmítkových druhů před predátory. Pozorování druhů u krmítka dalekohledy v zámeckém parku ve Vrchlabí. Leden, únor.
  • Ořešník kropenatý (4.–9. tř. ZŠ, SŠ) – představení louskače ořechů prostřednictvím prezentace a exkurze v terénu, po které vám budou varovné skřeky ořešníka ještě dlouho znít v uších; září a říjen.
  • Obojživelníci (1.–9. tř. ZŠ, SŠ) – přehlídka nejen krkonošských druhů žab a ocasatých obojživelníků, jejich hlasy, možnosti jejich ochrany. Po celý rok, v dubnu možné spojit s exkurzí k trdlištím.
  • Voda v Krkonoších a její podoby (1.–9. třída ZŠ, SŠ) – prezentace (hlavní toky, vodopády, ledovcová jezera, rašeliniště, povodně, péče o toky, sníh a led, květena a zvířena vod a okolí) + tematické hry a pracovní listy, vycházka k Labi s pozorováním skorce vodního, leden až březen.
  • Květena Krkonoš (4.–9. třída ZŠ, SŠ) – prezentace (ohrožené i běžné druhy NP, péče o horské louky) + aktivita s mikroskopy, tematická hra, exkurze do zahrady s ohroženými rostlinami KRNAP, duben až červen. 
  • Zvířena Krkonoš (1.–9. třída ZŠ, SŠ) – prezentace (vyhynulé, přemnožené druhy, zvířena dle vegetačních výškových stupňů) + tematické hry a pracovní listy, exkurze do záchranné stanice s poraněnými zvířaty.
  • Péče o faunu v KRNAP (1.–9. třída ZŠ, SŠ) – prezentace (péče o jednotlivé skupiny zvěře) + tematické hry a pracovní listy, exkurze do záchranné stanice s poraněnými zvířaty.
  • Ptáci Krkonoš (4.–9. třída ZŠ, SŠ) – prezentace (ptáci dle biotopů, ochrana ptactva, specifika ptačího těla, ptačí hlasy) + tematické hry a pracovní listy, vycházka s pozorováním ptáků v zámeckém parku, duben až květen.
  • Skorec vodní, zpívající potápěč (1.–9. třída ZŠ, SŠ) – prezentace o skorci, vycházka k Labi s pozorováním skorce vodního, leden až březen.
  • Stromy v KRNAP a stromy vrchlabského zámeckého parku (4.–9. třída ZŠ, SŠ) – prezentace (krkonošské lesy) + vycházka do zámeckého parku, tematické hry, duben až listopad.
  • Myslivost v KRNAP (1.–9. třída ZŠ, SŠ) – prezentace, pracovní listy a aktivity, exkurze do chovné obory, ukázky kůží, lebek, leden až únor.
  • Jak se žije ježkům (1.–9. třída ZŠ, SŠ) – prezentace, pracovní listy, exkurze za ježky do útulku, říjen až březen.
  • Jak přežít zimu? (1.–9. třída ZŠ, SŠ) – prezentace a videoukázka (jak se popasují se zimním obdobím rostliny a jak zvířata) + tematické hry, pozorování ptáků na krmítku dalekohledy a praktická ukázka správného krmení vodních ptáků, prosinec až únor.
  • Rekordy rostlinné a živočišné zvíře KRNAP (4.–9. třída ZŠ, SŠ) – exkurze do útulku pro handicapované živočichy, ukázka kožešin, tematická hra a hádání rekordů krkonošských rekordmanů, celoročně.