Na celém území národního parku, kde se vznik a zánik řídí podle přírodních zákonů, je zvýšené riziko samovolného pádu větví a stromů. Do lesa vstupujete na vlastní nebezpečí!
Evidenční číslo projektu: CZ.1.02/6.2.00/10.07440
Projekt řeší rekonstrukci 4 cest v celkové délce 5,607 km v západních Krkonoších v souladu s plánem péče o NP. Mezi akce byly vybrány provozem nebo klimatickými vlivy poškozené cesty. Cílem je poškozené nebo provozem opotřebené úseky uvést do původního stavu a zabránit tak dalšímu poškozování. Cesty jsou i součástí turistické infrastruktury. Zlepšení stavu povrchu zabrání sešlapování okolních porostů při vyhýbání špatně průchodných úseků, procházejících botanicky cennými lokalitami. Lepší stav dále zajistí bezpečný pohyb návštěvníků po cestách v národním parku.
Technické řešení:
Akce se budou lišit rozsahem prací. Vyerodovaná místa budou doplněna místním materiálem, např. předrceným materiálem z náplavů. Vrchní konstrukční vrstvy budou většinou dovezeny z lomu. Jednotlivé vrstvy budou hutněny. Povrch bude zakalen jemným materiálem. Odvodnění, tj. podélné příkopy, propustky a svodnice budou vyčištěny od nánosů. V řadě případů bude nutné stabilizovat erozí narušené dno příkopu a zabránit tak postupující erozi. U některých cest budou doplněny svodnice, k lepšímu odvedení vody z povrchu cest, k zabránění erozi a splavování materiálu. Trubní propusti budou doplněny v místech přirozené gravitace vody a k zajištění dotace místních mokřadů pod cestou vodou.
Název | Délka v m | Popis |
LC Bláznivá bába | 2 144 | rekonstrukce štěrkového povrchu a odvodnění |
LC Pod kasárny | 1 150 | rekonstrukce štěrkového povrchu a odvodnění |
LC Přes Vidlici | 1 165 | rekonstrukce povrchu a odvodnění s asfaltovým nátěrem |
LC Nová silnice | 1 148 | rekonstrukce štěrkového povrchu a odvodnění |
Přípravná fáze projektu: | 1. 9. 2009–4. 1. 2010 |
Předpokládané datum zahájení zadávacího řízení: | 1. 4. 2010 |
Předpokládané datum zahájení realizace projektu: | 16. 7. 2010 |
Předpokládaní datum ukončení realizace projektu: | 31. 8. 2011 |
Předpokládané datum zahájení provozu: | 1. 9. 2011 |
Celkové náklady na projekt činí 11 075 372,- Kč. Projekt je podpořen prostředky Operačního programu Životního prostředí EU.